2012. október 5., péntek

Szentjánoskenyér (karob)

A karob por állagra, ízre, és színre is a kakaóporra hasonlít a legjobban. Ezért a mai reformkonyhában a kakaó helyettesítésére használják. Forró tejbe keverve a kakaóhoz hasonló italt kapunk, és bátran használjuk különböző sütemények, elsősorban kelt tészták megbolondítására is.
 Előnyei a kakaóval szemben: Gluténmentes. Alacsonyabb a fehérjetartalma. Édes, ezért felhasználása során, a belőle készülő ételek nem igényelnek további édesítő hozzáadását. Alacsonyabb a zsírtartalma, és az energiatartalma. Nem tartalmaz koffeint.
(forrás ritakonyhaja.hu)
több infó:
wikipedia
mindmegette - leírás és pár recept

Már rég ki szerettem volna próbálni. Kerestem karobfát itt, Zakinthoszon is, bár nem tudom, ha találtam volna mit tudtam volna vele kezdeni.
Krétán vettem egy zacskó szentjánoskenyérport és most készítem az első müzlis szeletet. Eddig jónak tűnik. Tényleg hasonlít az íze a kakaóra, de nem annyira édes vagy keserű mint a cukrozatlané, inkább fűszeresebb.

A CretaCarob gyár azt írja magáról, h új családi bio vállalkozás. Termékeik: karob tea, kávé, porok (nyers és pörkölt), szirup (kóstoltam, nagyon intenzív ízű).
Receptek is vannak az oldalon.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése